Descrizzione
L'albendazole (ALBENZA) hè un antihelminticu à largu spettru amministratu per via orale. A tableta masticabile di albendazole hè inclusa in a lista di l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS) di medicini essenziali cum'è una medicina antihelmintica intestinale è antifilaria. A tableta di Albendazole hè stata sviluppata da SmithKline Animal Health Laboratories è appruvata da US Food and Drug Administration (FDA) in 1996.
L'albendazole hà a capacità di tumbà cumplettamente l'ova di i tricocemi è l'ankylostoma, è ancu di tumbà parzialmente l'ova di Ascaris; si pò dinù sbarazzati di varii tipi di nematodes parasitizing in corpi animali, è hà effetti nant'à sia sbarazzati o direttamente uccisioni tapeworms è cysticerci. Hè cusì utile in u trattamentu di l'hydatid è u sistema nervu (cysticercosis) causata da l'infezzione di u vermu di porcu, è ancu in u trattamentu di l'anchilostoma, roundworm, pinworm, nematode trichinella, tapeworm, whipworm è nematode stercoralis.
Farmacodinamica
L'albendazole hè un tipu di derivati di benzimidazole. Hè metabolizatu rapidamente in vivo in sulfoxide, sulfone è 2-polyamine sulfone alcolu. Puderà in modu selectivu è irreversibile suppressione l'assunzione di glucose di i nematodi intestinali, cusì risultatu in a deplezione di glucogenu endogenu di u vermu; à u listessu tempu, inibisce ancu l'attività di fumarate reductase, è cusì impediscenu a generazione di adenosina triphosphate, finarmenti causanu a morte di i parassiti.
Simile à u mebendazole, à causa di a denaturazione di i microtubuli citoplasmatici di i parassiti intestinali è di u ligame à a tubulina, provoca l'otturazione di u trasportu intracellulare, causendu l'accumulazione di particeddi endocrini di Golgi; U citoplasma hè più dissolutu gradualmente, causannu a morte finali di i parassiti.
Stu pruduttu pò tumbà cumplettamente ova di anchilostoma, ova di ossiuri, ova di lana spinata, ova di tenia è ova di frusta cisticercose è parzialmente uccidendu l'ova di Ascaris.
Usi cumuni
Albendazole hè una droga usata per trattà infizzioni causati da parassiti. Pò esse datu per trattà una infezzione cerebrale rara (neurocisticercosi) o pò esse datu per trattà una infezzione parasita chì provoca diarrea impurtante (microsporidiosis).
Usu clinicu
L'albendazole hà un vastu spettru di attività contr'à i nematodi intestinali è i cestodi, è ancu i flukes di u fegatu Opisthorchis sinensis, Opisthorchis viverrini è Clonorchis sinensis. Hè stata ancu utilizata cù successu contr'à Giardia lamblia. Hè largamente utilizatu in u mondu per u trattamentu di l'infezzione di nematodi intestinali. Hè efficace cum'è un trattamentu di dose unica per l'ascariasis, l'infizzioni di l'ankylostoma di u Novu è u Vechju Munnu, è a trichuriasis. Terapia di dosi multiple cù albendazole caneradicate pinworm, threadworm, capillariasis, clonorchiasis, and hydatid disease. L'efficacezza di l'albendazole contr'à i tapeworms (cestodes) hè generalmente più variabile è lessimpressive. Hè ancu efficace in u trattamentu di a neurocysticercosis cerebrale è spinali, particularmente quandu hè datu cù dexamethasone. Albendazole hè cunsigliatu per u trattamentu di gnathostomiasis.